A  A

2016, een nieuw jaar met nieuwe online kansen!

Home » Blog » 2016, een jaar met nieuwe online kansen!

2016, een nieuw jaar met nieuwe online kansen!

2016, dat betekent een nieuw jaar met nieuwe online kansen. Ook dit jaar starten wij onze blog met een aantal online tips om u in 2016 op te focussen.

Maak meer gebruik van long tail keywords
Ook dit jaar zijn long tail keywords nog ontzettend belangrijk. Als u de juiste long tail keywords gebruikt, heeft u gerichtere zoektermen welke beter converteren en minder concurrentie bevatten. Long tail keywords, ook wel lange zoektermen, bestaan vaak uit drie of meer zoekwoorden. Slechts 30% van alle zoekopdrachten via Google bestaat uit short tail keywords. Dit betekent dat de overige 70% van alle zoekopdrachten uit gerichtere lange zoektermen bestaat. Eerder spraken wij al over long tail keywords. Bent u benieuwd hoe u de juiste long tail keywords kunt achterhalen? Lees dan ons artikel over long tail keywords.

Mobiel is essentieel
Gezien het mobiele gebruik in Nederland, met daarbij de verhoogde snelheden van alle mobiele netwerken, is van het essentieel belang om uw website in de toekomst goed in te richten voor mobiele apparaten. Naar verwachting zal in 2020 het wereldwijd mobiele data verkeer 11 keer vermenigvuldigd zijn. Is uw website nog niet gebruiksvriendelijk voor mobiele apparaten? Lees dan ons artikel over responsive webdesign.

Creëer makkelijk verspreidbare content
Niet alleen met het schrijven van content puur voor zoekmachines kunt u in beeld komen bij uw doelgroep. Ook met content welke spontaan wordt gedeeld kunt u nieuwe bezoekers aantrekken. Infographics, checklists, stappenplannen, handleidingen, casestudy’s, video’s en e-books zijn goede voorbeelden van content welke makkelijk en spontaan gedeeld worden.

Zet aan tot interactie
Zorg dat de content van zowel uw website als uw social media kanalen zo is ingericht dat er interactie ontstaat tussen uw doelgroep en uw bedrijf. Het aanzetten tot interactie zorgt voor een positieve invloed op de positie van uw website in Google. Hoe moedigt u uw doelgroep aan om met uw bedrijf te communiceren?
- Bekijk welke momenten het beste zijn om content online te zetten
- Creëer content waarvan u weet dat hier de meningen binnen uw doelgroep over kunnen verschillen
- Zet een terugkerende rubriek in die u dagelijks, wekelijks of maandelijks onder de aandacht brengt
- Stel vragen (Vraag bijvoorbeeld waar uw doelgroep graag iets over wil lezen)
- Gebruik humor in uw content
- Maak call-to-action buttons

Focus op lokale SEO
Steeds vaker wordt lokaal gezocht. Zowel binnen de consumentenmarkt als de B2B markt zijn lokale en regionale zoekresultaten hoog. 45% van de consumenten hebben een zoekopdracht welke lokaal van aard is. Maar liefst 80% hiervan converteert en leidt uiteindelijk tot een aanvraag of aankoop.

Gebruik voldoende woorden per artikel
Pagina’s met lange uitgebreide teksten scoren doorgaans hoger in Google. Websites in de top 3 hebben per pagina vaak meer woorden dan de websites die hierna in de zoekresultaten worden weergegeven. Vaak wordt aanbevolen om 400 tot 600 woorden te gebruiken. Hierdoor komt het hoofd zoekwoord voldoende terug in de tekst en kunt u deze combineren met specifiek gerelateerde subkeywords.



<< Terug naar blog overzicht



Heeft U interesse of vragen?

Meer informatie?

Neem contact op met onze specialisten:




Rick Martens
Marketing & Communicatie
T: 013-4 700 700



Lezen op mobiel?

2016, een nieuw jaar met nieuwe online kansen!