A A

Rendabel inzetten van Google Adwords

Home » Blog » Rendabel inzetten Adwords

Rendabel inzetten van Google Adwords

De meeste ondernemers zijn bekend met Google Adwords. Maar voordat u met uw onderneming gaat beginnen met Google Adwords, is het belangrijk dat u een doelstelling heeft. Het kan zijn dat het doel van uw website is om meer sales te realiseren. Dan wil dat ook zeggen dat dit uw doel is voor Google Adwords, echter is dat niet concreet genoeg. Als u Google Adwords rendabel in wilt zetten dan moeten er binnen het budget voldoende rendabele sales plaatsvinden. Het is in ieder geval belangrijk dat u bij het adverteren ook gaat denken aan een advertentie die u op laat vallen. Het kan soms lastig zijn om een goede advertentie te schrijven, maar dit is wel erg belangrijk. Bij een advertentie gaat het namelijk over de eerste communicatie die u heeft met de klant. Deze moet daarom ook nauw aansluiten bij de zoekopdracht van de klant. Als er een goede structuur aanwezig is voor de Google Adwords opzet, dan is dit gemakkelijk.

Waarom een relevante advertentie?
De reden dat u een relevante advertentie wilt is mede omdat het de kosten per klik direct verlaagt en hierdoor komt uw advertentie hoger. De kwaliteitsscore bepaalt hoeveel u per klik moet betalen, naast de prijs per klik. Als u een hoge kwaliteitsscore wilt behalen, dan moet u zorgen voor samenhang tussen zoekwoord, advertentie en landingspagina.

Focus aanbrengen
Als u gaat starten met Google Adwords en u heeft als doel sales realiseren, dan is het aan te raden om het zoeknetwerk van Google in te zetten, dus de advertentie in de Google zoekmachine. De regio speelt hierin ook een grote rol. Daarbij moet u ook denken aan een goede landingspagina. Deze heeft invloed op uw kwaliteitsscore en daarmee dus ook op uw advertentiepositie en uw prijs per klik. Het blijft wel altijd een lastig punt, de prijs die u per klik maximaal biedt. Als beginnend adverteerder heeft u vaak geen idee. Daarom is het van belang om conservatief te beginnen en het uit te rekenen.

Inzicht realiseren
Als u data gaat verkrijgen vanuit uw accounting krijgt u inzicht. Als u meer inzicht heeft kunt u uw account optimaliseren en meer sales realiseren en/of uw kosten per sale verlagen. Dit is altijd goed om in het oog te houden, zodat u altijd weet wat u gaat investeren en wat het u op gaat brengen



<< Terug naar blog overzicht



Heeft U interesse of vragen?

Meer informatie?

Neem contact op met onze specialisten:




Rick Martens
Marketing & Communicatie
T: 013-4 700 700



Lezen op mobiel?

Rendabel inzetten van Google Adwords