A A

Schrijven voor zoekmachine resultaten

Home » Blog » Schrijven voor zoekmachine resultaten

Schrijven voor zoekmachine resultaten

Met een website of webshop wilt u graag zo goed mogelijk zichtbaar zijn in de zoekmachine resultaten van bijvoorbeeld Google, Bing, Yahoo en dergelijke. De meeste mensen richten zich bij het bereiken van een zo goed mogelijke positie in de zoekmachine resultatenpagina op de gewenste zoekterm. Maar het gaat er ook om dat u de aandacht trekt van de bezoekers. Daarbij moet duidelijk worden aangegeven waar de pagina over gaat. De tekst dient op een uitnodigende manier geschreven te worden.

Begrijp de zoekmachine resultaten
Het is belangrijk dat u de eigenschappen en de limieten van de zoekmachine resultaten begrijpt. Een zoekmachine resultaat bevat:
1. Een titel, deze is van belang voor het bepalen van de resultaatpositie, de ranking. Maar de titel is ook belangrijk om aan te geven wat het hoofdonderwerp van een pagina is. 
2. Een URL, deze is van belang voor het bepalen van de resultaatpositie en de lengte is belangrijker voor de ranking dan voor de zichtbaarheid bij de eindgebruiker.
3. Een omschrijving is essentieel voor de eindgebruiker.

Ruimte benutten
Zoekmachines bieden u ruimte, deze ruimte kunt u maar beter goed benutten. Een omschrijving mag een aantal karakters hebben, benut deze ook goed, hierdoor is het resultaat beter zichtbaar. De teksten die geschreven worden, kunnen het beste op een informatieve en uitnodigende toon worden geschreven. Daarbij spelen de volgende aspecten een rol:
- Aandacht trekken van de mensen zodat zij de pagina gaan bezoeken
- Duidelijk aangeven wat er wordt weergegeven op de pagina
- In de eerste alinea duidelijk maken wat de bezoeker kan verwachten
- Uitnodigend schrijven zodat de bezoekers snel meer wil weten en door gaat met lezen

Ontwikkelingen in de gaten houden voor zoekmachine resultaten
Als u ook goede posities wilt behalen met de zoekmachine resultaten, dan is het van belang om de laatste ontwikkelingen goed in de gaten te houden. Met name bij Google kunnen de richtlijnen voor de zoekmachine resultaten regelmatig veranderen. Door hier direct op in te spelen gaat u weer meteen voor betere posities. Updaten speelt hierin ook een grote rol. Bezoekers willen zo nu en dan wat nieuws op de website zien. Blogberichten kunnen daarin een oplossing bieden, net als nieuwe content toevoegen over net bedrijf of over ontwikkelingen die gaande zijn in het bedrijf zelf.



<< Terug naar blog overzicht



Heeft U interesse of vragen?

Meer informatie?

Neem contact op met onze specialisten:




Rick Martens
Marketing & Communicatie
T: 013-4 700 700



Lezen op mobiel?

Schrijven voor zoekmachine resultaten