A A

Vijf fouten bij content strategie voorkomen!

Home » Blog » Vijf fouten bij content strategie voorkomen!

Vijf fouten bij content strategie voorkomen!

Een veel gebruikte marketingstrategie is content marketing. Het doel daarvan is waardevolle en relevante content creëren voor de doelgroep. Maar dit is niet altijd eenvoudig uit te voeren. Er zijn verschillende valkuilen en deze worden hier nader besproken.

1. Content van onvoldoende kwaliteit
Een fout die veel wordt gemaakt is dat de content niet van goede kwaliteit is voor de doelgroep. Content moet kwalitatief goed zijn. Als een tekst vol staat met spelfouten, dan zal de focus van het artikel ontbreken. Wanneer de content niet goed is, dan kost het alleen maar tijd en geld. Het is belangrijk de tijd te nemen om een goed artikel te schrijven, want de kwaliteit staat voorop.

2. Niet bruikbare content
Een artikel kan goed geschreven zijn, maar heeft de doelgroep er ook wat aan? Het kan zijn dat de content niet bruikbaar is. Het is belangrijk dat er bij het schrijven rekening wordt gehouden met wat de lezer te weten wil komen. Er moet ook gezorgd worden dat de informatie, die een lezer verwacht, in ieder geval weergegeven wordt.

3. Verkoopgericht in plaats van informeren
De verkoop van een product is vaak het doel van de content, maar het belangrijkste is juist het informeren van de potentiële klant. Een product verkopen komt op de tweede plaats. De klant dient naar u toe te komen voor een oplossing en u dient die oplossing te zijn.

4. Geen expert
Kennis kan ontbreken en dat is een fout die vaak wordt gemaakt. Mocht dat zo zijn, dan komt u niet over als expert. Als u ergens over gaat schrijven, zorg dan dat u weet wat u schrijft en lees u van tevoren in. Het is belangrijk dat u op de juiste websites uzelf in gaat lezen, zodat u weet dat de informatie ook klopt.

5. Geen doel om te bereiken met de content
Als schrijver is het van belang te weten wat u wilt bereiken met de content, maar dat wordt vaak vergeten. U dient vooraf te weten wat u wilt bereiken. Daar stopt u vaak enige tijd in, maar dan weet u wel waar dat u naar toe gaat werken. Een stappenplan kan daarin ook veel betekenen.

U kunt voortaan deze veelgemaakte fouten vermijden. Zorg voor kwalitatief goede en bruikbare content voor uw doelgroep. Wij helpen u daar graag bij, zodat de content aansluit bij de behoeften van uw klanten/doelgroep.



<< Terug naar blog overzicht



Heeft U interesse of vragen?

Meer informatie?

Neem contact op met onze specialisten:




Dennis van Rooij
Applicatieontwikkelaar
T: 013-4 700 700



Lezen op mobiel?

Vijf fouten bij content strategie voorkomen!