A A

Veel voorkomende webshop fouten

Home » Blog » Veel voorkomende webshop fouten

Veel voorkomende webshop fouten

Als u een eigen webshop heeft, dan kan er wel eens wat mis gaan. Het is belangrijk dat u de veel voorkomende webshop fouten kent. Een webwinkelier is altijd bezig met het optimaliseren van de online shop. Er wordt altijd hard gewerkt aan het verbeteren van de functionaliteit van de shop. Let goed op de veel voorkomende fouten, zodat u deze hopelijk kunt voorkomen als u met uw eigen webshop bezig bent.

Gasten uitchecken
Wanneer klanten iets in uw webshop bestellen, dan doorlopen ze het bestelproces. Dit kan vaak op meerdere manieren. Vaak kan er gekozen worden voor afrekenen zonder account aan te maken. Dit is een goede functionaliteit, veel mensen vinden het vaak te lang duren om eerst een account aan te maken, het is voor hen een hoge drempel. Maar webwinkels gebruiken vaak de verkeerde tekst om de afrekenmogelijkheid inzichtelijk te maken voor de gebruiker: afrekenen als gast. Dit is ook de reden dat veel mensen afhaken. Zorg daarom dat het duidelijk is, dat klanten weten, dat ze zonder account veilig kunnen bestellen en betalen.

Nieuwsbrief inschrijven
Klanten kunnen zich bij een webwinkel inschrijven op de nieuwsbrief en daardoor op de hoogte worden gehouden van het laatste nieuws, de producten en waar de webshop zich op dat moment mee bezighoudt. Maar hoe wordt dat aan de klanten overgebracht en wat wordt er in de nieuwsbrief vermeld? Belangrijke aandachtspunten:
- Het promoten van voordelen is belangrijk, zodat bezoekers weten wat zij bij de webshop aan voordeel kunnen behalen, let daarbij ook op de data, vanaf en tot wanneer de actie geldig is
- De term nieuwsbrief hoeft ook niet gebruikt te worden, er kan ook gezegd worden, schrijf u in om op de hoogte gehouden te worden van acties/voordelen. Daar kunnen ook veel klanten mee bereikt worden

Informatie over de webshop
Het is belangrijk dat er informatie over de webshop op de site is vermeld. Hoe is de webshop ontstaan, wat wordt aangeboden, wat zijn de voorwaarden, allemaal zaken waar een klant naar kan kijken. Daarom is het relevant om deze informatie ook beschikbaar te stellen op de site en openbaar te maken voor de (potentiële) klanten. Als er vragen zijn, is het ook prettig als de klant weet hoe zij contact op kan nemen. Contactgegevens dienen dan ook duidelijk vermeld te worden op de website, dat wordt vaak vergeten. Klanten willen weten waar ze terecht kunnen voor vragen en problemen, anders haken ze af. 



<< Terug naar blog overzicht



Heeft U interesse of vragen?

Meer informatie?

Neem contact op met onze specialisten:




Rick Martens
Marketing & Communicatie
T: 013-4 700 700



Lezen op mobiel?

Veel voorkomende webshop fouten