A A

Wat is het beste tijdstip voor e-mailverzendingen?

Home » Blog » Wanneer mailing versturen?

Wat is het beste tijdstip voor e-mailverzendingen?

E-mailmarketing speelt steeds meer een belangrijke rol voor bedrijven. Nieuwsbrieven kunnen hier een onderdeel van uitmaken. Maar wat is nu het juiste moment om een nieuwsbrief te verzenden? Hierbij kan er het beste gekeken worden per land. Er is namelijk sprake van tijdsverschillen verspreid over de hele wereld. Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar momenten waarop de nieuwsbrief het beste verzonden kan worden. Daaruit komt naar voren dat de B2B markt het beste een nieuwsbrief kan krijgen tussen 17.00 uur en 19.00 uur en de B2C markt tussen 6.00 uur en 9.00 uur of tussen 17.00 uur en 19.00 uur. Maar voordat u daadwerkelijk zelf de nieuwsbrieven gaat versturen, kan er ook een test worden gedaan om te kijken wanneer uw doelgroep het meest actief is op het internet. Daarbij moet u er voor zorgen dat de e-mailing maximaal een uur voordat de klant de inbox gaat checken binnenkomt. Let hierbij op de tijdsverschillen tussen de landen. Er zijn veel e-mailmarketing programma’s die hier een scheduling tool voor hebben. Er kan ook rechtstreeks aan de klanten gevraagd worden wanneer zij graag de e-mailing willen ontvangen, welk dagdeel voor hen de voorkeur heeft.

Op welke dag verstuurt u uw nieuwsbrief? Er kunnen dagelijks nieuwsbrieven verzonden worden, maar u wilt uiteraard niet pushend overkomen op uw klanten. Daarom is het goed om te ontdekken welke dag het beste gebruikt kan worden om nieuwsbrieven te sturen. Is maandag een geschikte dag? Veel klanten hebben het dan druk, het weekend is net achter de rug en op maandag moet alles gepland en geregeld worden. Hierdoor is de kans groot dat de nieuwsbrief snel weg wordt geklikt onder het motto van ‘bekijk ik later’. Maar wordt hier later ook naar gekeken? Het beste kan een nieuwsbrief daarom bijvoorbeeld op dinsdag verzonden worden, of op donderdag. Vrijdag is een dag waarop veel mensen de laatste dingen voor het weekend af willen ronden. Beeldt u zichzelf eens in hoe u het doet met uw e-mail. Wanneer neemt u de tijd om nieuwsbrieven in de mail door te nemen? Hier kunt u een voorbeeld aan nemen en dan kunt u ervaren of het bij u effect heeft als u uw klanten op deze manier gaat benaderen. Wanneer u merkt dat het niet goed werkt, dan kunt u altijd een andere dag of een ander tijdstip kiezen tot u merkt dat u de juiste dag en tijd heeft gevonden!



<< Terug naar blog overzicht



Heeft U interesse of vragen?

Meer informatie?

Neem contact op met onze specialisten:




Rick Martens
Marketing & Communicatie
T: 013-4 700 700



Lezen op mobiel?

Wat is het beste tijdstip voor e-mailverzendingen?