A  A

Negatieve invloed van duplicate content

Home » Blog » Negatieve invloed duplicate content

Negatieve invloed van duplicate content

U bezoekt een website. Wat doet u als u een aantal keer op deze website dezelfde tekst ziet staan of u bent de tekst al op een andere website tegen gekomen? Wat voor beeld krijgt u dan van het bedrijf achter deze website? Veel mensen zullen meteen de website verlaten. Ze willen niet iedere keer hetzelfde lezen, of iets lezen wat niet uniek is. Daarom is duplicate content voor een website niet aan te raden. Het kost tijd om voor uw eigen bedrijf een mooie tekst te bedenken. Heeft u op dat moment geen tijd, of te weinig inspiratie, besteed het uit! Er zijn genoeg mensen die hierin wat voor u kunnen betekenen, zoals een tekstbureau met tekstschrijvers. U kunt dan aangeven wat uw wensen zijn en wat u graag wilt uitstralen. Vervolgens zullen zij een passende tekst voor uw website maken. Wij kunnen u hierbij ook helpen. Naast mensen die afhaken bij duplicate content op uw website zijn ook de zoekmachines niet gecharmeerd van duplicate content.

Zoekmachines en duplicate content
Zoekmachines zoals Google zijn niet blij met duplicate content. U kunt zelfs een penalty krijgen. U mag namelijk niet zomaar teksten van de website gebruiken, die door anderen zijn geplaatst. U kunt het vergelijken met een examen of een verslag dat u gaat maken, dit mag u ook niet kopiëren, het moet eigen werk zijn en anders is het duplicate content. Gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden om te zorgen dat het geen duplicate content is. U kunt elders een leuk artikel hebben gelezen, maar als u dat gelezen heeft kunt u er een eigen draai aan geven:
- Noteer wat u onthouden heeft
- Maak tussenkoppen
- Typ een aantal zinnen
- Leg het naast het stuk dat u heeft gelezen
- De kans is groot dat het nu uw eigen stuk is

U moet geen zinnen overnemen, maar alles in eigen woorden typen, de indeling aanpassen en eigen stukken toevoegen. Neem eventueel synoniemen van de woorden in uw tekst op. Dit geeft het een persoonlijke touch en dat is wat uw (potentiële) klanten zoeken als zij uw website bezoeken. Toekomstige klanten willen iets unieks, iets wat bij uw bedrijf past, zodat zij uw bedrijf beter leren kennen. Daar heeft u geen duplicate content voor nodig, want dat zorgt alleen maar voor negatieve invloeden en dat is vast en zeker niet uw bedoeling. Voorkomt u daarom duplicate content en schrijf de teksten zelf of kies voor een extern tekstbureau.

Wilt u zelf aan de slag gaan met het schrijven van uw eigen content? Bekijk dan ons artikel tips bij het creëren van effectieve content.



<< Terug naar blog overzicht



Heeft U interesse of vragen?

Meer informatie?

Neem contact op met onze specialisten:




Rogier P. Bakx
Eigenaar
T: 013-4 700 700



Lezen op mobiel?

Negatieve invloed van duplicate content