A A

Google AdWords veranderingen

Home » Blog » Google AdWords veranderingen

Google AdWords veranderingen

Misschien heeft u het al gehoord, maar bij Google AdWords gaan de klantbeoordelingen van 30 naar 150 per jaar! Dit wil zeggen dat de zoekmachine nu de spelregels heeft veranderd voor de beoordelingssterren die getoond worden bij AdWords campagnes. Het was zo dat u minimaal 30 van de verkopersbeoordelingen (seller ratings) nodig had om sterren onder uw advertentie te kunnen zien. Dit is nu veranderd naar 150. Veel bedrijven en webshops zijn daardoor dus ratings kwijtgeraakt. Maar er zijn diverse klantbeoordelingen die u tegen kunt komen bij een zoekopdracht via Google. Meestal zijn dat ratings (sterren en cijfers) en reviews (teksten). We leggen u er graag meer over uit.

Meer over veranderingen AdWords
De seller ratings zijn de automatische toevoegingen aan een AdWords campagne. De beoordelingen zijn nu aangepast naar minimaal 150 en deze mogen maximaal twaalf maanden oud zijn. Let op, want ook in de organische zoekresultaten kunt u ratings tegenkomen. Het is extra informatie en Google noemt dat rich snippets. Deze toont het aantal sterren, een gemiddeld cijfer en zo ook een aantal beoordelingen. Het gaat in tegenstelling tot de seller ratings wel over een specifiek product. Er is bij een rick snippet geen minimum aantal reviews vastgesteld. Nog iets anders is dat u in plaats van seller ratings ook kunt kiezen voor een (stukje van een) geschreven review van een klant, die getoond kan worden. De zoekmachine Google heeft ook een eigen beoordelingssysteem. Beoordelingen kunt u dan terugzien in het local pack (drie resultaten onder het kaartje van Google Maps).

Betrouwbaarheid reviews en ratings
Doordat er reviews en ratings te vinden zijn, zorgt dat voor betrouwbaarheid bij consumenten. Seller ratings aan AdWords kunnen bedrijven en webshops een onderscheidende kans geven ten opzichte van de concurrentie. Ook vergroot het de conversie van advertenties. Consumenten willen graag vertrouwen hebben in een aanbieder van een website of webshop. Dit is ook wat Google wil doen, zorgen dat aanbieders vertrouwen uitstralen naar de consumenten. Daar wordt continu aan gedacht en daarom heeft Google deze verandering ook doorgevoerd.

Het kan zijn dat u vragen heeft over deze veranderingen, dan kunt u altijd contact met ons opnemen en dan leggen we het u graag verder uit.



<< Terug naar blog overzicht



Heeft U interesse of vragen?

Meer informatie?

Neem contact op met onze specialisten:




Dennis van Rooij
Applicatieontwikkelaar
T: 013-4 700 700



Lezen op mobiel?

Google AdWords veranderingen