A A

Facebook posts; wat is het verschil tussen frequentie en irritatie

Home » Blog » Facebook posts; wat is het verschil tussen frequentie en irritatie

Facebook posts; wat is het verschil tussen frequentie en irritatie

Als je gaat adverteren op Facebook, kunnen de kosten ineens hoog oplopen. Het adverteren kan sommige mensen na verloop van tijd irriteren en Facebook vraagt dan steeds meer voor het adverteren op hun platform. Het draait bij het adverteren met name om de kosten per conversie. Maar het hangt ook allemaal af van de frequentie. Hierbij gaat het dus over hoe vaak dat een speciale advertentie of post gemiddeld aan iemand wordt getoond. Je wil als je gaat adverteren een prettige ervaring laten zien aan je gebruikers. Advertenties zijn onvermijdelijk, ook op social media. Facebook kan zelf zien of dat een advertentie wel of niet goed aansluit. Dit komt ze te weten door te kijken naar het aantal door kliks of door het aantal gebruikers dat aangeeft dat zij de advertentie niet willen zien. Ook de frequentie speelt hierin weer een grote rol. Als je een advertentie namelijk vaker ziet, dan is de kans ook groter dat je het als negatief gaat zien.

Aansturen op frequentie
Een omslagpunt vinden is een grote kunst. Het gaat er om dat je er achter probeert te komen bij welke frequentie de kosten per klik, conversie of de betrokkenheid opeens exponentieel toe zullen nemen. Als je dat namelijk weet, weet je ook wanneer een advertentie gaat irriteren bij je doelgroep en wanneer je je advertentie dus beter kunt stoppen. Je kunt binnen Facebook Business Manager een omslagpunt vinden. Zorg dat je een overzicht hebt met minimaal een kolom met de kosten en een met de frequentie. Je kunt vervolgens per dag selecteren dat de advertentie afloopt. In het begin zal je een lage frequentie hebben en als de dagen vorderen dan kan de frequentie stijgen. Ook de kosten per conversie dien je in de gaten te houden.

Verzadigde doelgroep, wat nu?
Je kunt een advertentie altijd tijdelijk op onderbreken zetten. Je kunt hem dan na een tijdje weer aanzetten en je zal dan merken dat het ook weer beter op wordt gepakt door je doelgroep. Wat je ook kunt doen is een nieuwe advertentie maken. Je zou daarbij een andere insteek kunnen hanteren, benader je doelgroep op een andere manier, dan zal dat ook minder irritaties opwekken. Als je hier vragen over hebt, of meer over wil weten, kun je altijd contact met ons opnemen.



<< Terug naar blog overzicht



Heeft U interesse of vragen?

Meer informatie?

Neem contact op met onze specialisten:




Dennis van Rooij
Applicatieontwikkelaar
T: 013-4 700 700



Lezen op mobiel?

Facebook posts; wat is het verschil tussen frequentie en irritatie