A A

Bepaal uw Google Shopping Strategie

Home » Blog » Bepaal uw Shopping Strategie

Bepaal uw Google Shopping Strategie

Google Shopping
Google Shopping is in 2011 in Nederland geïntroduceerd. De afgelopen jaren zijn er veel nieuwe functies en updates tot stand gekomen. Een ondernemer of marketeer zal hier in mee moeten gaan. Nog steeds neemt het aantal gebruikers van Google shopping toe. Hierdoor zetten meer ondernemers Google Shopping in om producten te tonen op internet. De prijzen van adverteren op Google shopping zijn daardoor de laatste jaren flink gestegen. Iedereen wil ten opzichte van de concurrenten het verschil maken om meer conversies te genereren. Maar hoe doet u dat?

Zo pakt u het aan
Keyword marketing en feed based marketing zijn van belang om als eerste mee aan de slag te gaan. Ook wil iedereen natuurlijk op haar producten gevonden worden. Dit kan op twee manieren worden uitgevoerd, het instellen van de CPC en door middel van het aangeven van prioriteiten. Eerst de CPC, CPC staat voor cost per click. U kunt een maximum CPC instellen aan de hand van een advertentiegroep. Maar dit kan ook op basis van de individuele zoekwoorden in een advertentiegroep. Het instellen zorgt er voor dat bepaalde zoekwoorden en/of campagnes eerder op Google worden getoond bij een hogere CPC. Dit wil zeggen dat u veel eigen controle heeft over uw campagnes. Prioriteiten aangeven is ook van belang. Hierbij geldt dat hoe hoger de campagne capaciteit, hoe meer kans op het tonen van de producten in Google Shopping. De CPC speelt daarin geen rol.

Merchant center
Let goed op dat u nauwlettend in de gaten houdt dat specifieke producten niet worden getoond om bepaalde redenen. Daar kunt u achter komen met merchant center. Hier kunt u dan weer prima op inspelen, want het is natuurlijk jammer als bepaalde producten niet gevonden worden.

Mobiel bereikbaar zijn
Uw webshop dient in deze tijd ook voor de mobiele browser bereikbaar te zijn. Daarbij maakt u gebruik van beknopte en duidelijke titels. Dan weet Google precies welke producten ze moet laten zien. De belangrijkste woorden horen vooraan te staan. U kunt het beste meerdere campagnes maken, waarbij u eerst heel breed begint. Hierdoor kunt u het groots aanpakken en vervolgens gaan specificeren. Dit kost even tijd, maar het zorgt wel voor goede resultaten.



<< Terug naar blog overzicht



Heeft U interesse of vragen?

Meer informatie?

Neem contact op met onze specialisten:




Rogier P. Bakx
Eigenaar
T: 013-4 700 700



Lezen op mobiel?

Bepaal uw Google Shopping Strategie